Garanti, service och IT support

Via vår IT support erbjuder vi service av vår erfarna personal som hjälper dig om du har frågor eller stöter på problem som behöver åtgärdas. ReuseIT Sweden AB erbjuder alltid 12 månaders garanti och fri service och support på begagnade datorer och kringutrustning.

Vad ingår i er garanti?

Vi ger alltid minst 12 månader garanti på hårdvaran förutom batterier som har tre (3) månaders garanti. Om någon komponent i hårdvaran går sönder under garantiperioden har du rätt att få denna del reparerad/utbytt alternativt byts hela datorn/produkten ut mot en likadan eller motsvarande. Fel som beror på yttre påverkan och våra tekniker anser vara självförvållat eller handhavarfel faller inte varan under garanti.

Produktgarantin gäller när:

Problemet är anmält under garantiperioden.
Giltigt kvitto/fakturakopia är bifogad.
Produkten inte har skador/defekter eller andra fel som inte innefattar garantin.
Produkten kommer fram till oss i oskadat skick.

Produktgarantin gäller inte när:

Problemet omfattas av mjukvarurelaterade problem.
Vårdslös hantering (Skador, defekter och liknande).

Felanmälan

För att på enklast sätt anmäla ett retur- eller reklamationsärende fyller du i formuläret och skickar det till oss. Vi hjälper dig oavsett om din dator är trasig eller om den börjar bli långsam. ReuseIT support erbjuder också hjälp med vanliga programvaruproblem, virusborttagning, datorinställningar och viktiga systemuppdateringar. Vi förvandlar problem till lösningar. Våra experter är här för att hjälpa dig. Om du skickar in en dator kan det vara bra att säkerhetskopiera alla filer och data du önskar behålla, då enheten kan komma att behöva återställas under reparationen. Du behöver även ta bort eventuellt lösenord ifall verkstaden behöver komma in i enheten under servicen.

I många fall kan problemen lösas genom att ta direktkontakt med tillverkaren. Du kan få hjälp med felsökning över telefon eller via chatt/mail från tillverkarens kunniga experter, och eventuellt boka service om felet inte kan avhjälpas på distans.

Innan du kontaktar tillverkaren kan det vara bra att förbereda med ditt kvitto samt modell- och serienummer som du hittar på ditt kvitto eller faktura.

För att kunna hålla nere svarstiderna ber vi dig att så noggrant som möjligt beskriva det problem eller fel som har uppstått och varför du vill returnera eller reklamera produkten.

Kontaktinformation service och IT support
Öppettider: Måndag – Fredag 09.00 -17.00
E-post: support@reuseit.se






    Registrera dig och få 5% rabatt på ditt nästa köp

    Genom att anmäla dig godkänner du vår integritetspolicy.